Betingelser og vilkår

Betingelser og vilkår

Socks Store

En del af Fledge Sverige AB

Reg. Nr. 559135-3387 og momsreg. Nr .: SE559135338701 (Sverige)

 

Hos SocksStore (moderselskab - Fledge Sverige AB; reg.nr. 559135-3387 og momsreg.nummer: SE559135338701) ved vi, hvor vigtigt det er at have en kort leveringstid. Derfor lover vi at sende din ordre inden for to arbejdsdage. Så snart ordren er bekræftet, vil kunden modtage en bekræftelsesmeddelelse via e-mail med fakturaen og detaljer om ordrer med et sporingsnummer. Kunder kan nu spore pakken. En kopi af sporingsnummeret sendes også til mobilen som en SMS. Derfor anbefaler vi, at kunderne altid opgir deres mobilnumre, når de handler fra SocksStorewebshop. Så får kunden mulighed for at spore denne pakke, indtil den når leveringsadressen. Vi bruger svenske posttjenester i Sverige og DHL uden for adresse uden for Sverige til at levere vores varer. Når denne pakke ankommer til det nærmeste afhentningspunkt, vil kunden modtage en SMS med information om emballagen og adressen, hvorfra kunden kan hente den. Vi forsøger normalt at svare på beskeden på en time. Men i travle timer eller weekender kan det tage op til 10 timer. Kunder er altid velkomne til at besøge butikken, hvis de ønsker at møde en fysisk ansvarlig.   

Besøg vores butik

SocksStore

Södra Långebergsgatan 20

43632 Askim

 

Kontrakt

Alle priser bestemmes af SocksStore . En bindende aftale mellem dig (Alder skal være over 18 år) som kunde og sokkebutik. Når kunden afgiver en ordre, skal ordren godkendes af SocksStore . SocksStore sender dig en bekræftelse via e-mail, når en ordre er modtaget, og leveringen er på vej. Kunden kan kun købe produkter fra SocksStore online butik som privatperson (Alder skal være over 18 år). Ikke en virksomhedskunde. 

 

Priser og betaling

Alle priser er inklusive moms og andre udgifter. Den aktuelle skattesats skrives i SocksStore online butik for produktet. SocksStore har mulighederne for at ændre priser og andre omkostninger, for eksempel på grund af ændringer i skattesatsen og yderligere omkostninger, øgede omkostninger eller som et resultat af median kunde prisudvikling med base i Sverige. Alle priser for produkter inkluderer 25% moms. Ved kassen kan kunden se, hvor meget de betaler, inklusive mødre og eksklusive mødre. Uanset om kunden køber uden for Sverige, men som kunde skal du betale 25% moms.

Hvis vi ikke er i stand til at levere inden for den aftalte tid, vil kunden straks blive informeret om årsagen til forsinkelsen og oplysningerne om den nye leveringstid. Forbrugeren har derefter ret til at annullere købet uden omkostninger, hvis produktet ikke leveres til tiden. 

Levering

I Sverige tilbyder vi altid at hente fra butiksmuligheden. Alle køb over 350kr / 35EUR / 350DKK fra hjemmesiden leveres altid gratis. Kunder kan også betale for leveringen, hvis købsbeløbet er under 350kr / 35EUR / 350DKK. SocksStore sælger kun produkter til kunder fra Sverige, Finland, Norge, Danmark, TYSKLAND og DET FORENEDE KONGERIGE. Hvis nogen afgiver ordrer uden for disse fire lande, annulleres ordren automatisk. Selv hvis kunden uden for disse lande ser ordrer og betaler for produktet, annulleres ordren og pengene refunderes. Da vi ikke har nogen leveringsaftale uden for disse lande lige nu, forsøger vi at fremstille vores produkter uden for disse lande. 
Den svenske posttjeneste kaldet PostNord leverer alle produkter. Postnord tager normalt to arbejdsdage at levere produktet i Sverige og fire arbejdsdage at levere i Finland, Norge, Tyskland, England og Danmark. Denne tid beregnes efter den rimelige betingelse, men hvis der er naturkatastrofer eller andre politiske problemer eller toldspørgsmål, kan det tage længere tid end den sædvanlige estimerede tid. I dette tilfælde underretter SocksStore kunden via e-mail med fuld information om forsinkelsen. 
Så snart kunderne bestiller, skal du straks sende en bekræftelsesmail. Når produktet er registreret til levering, sendes meddelelses- og leveringsoplysningerne via e-mail. Kunden kan kontakte SocksStores kundeservice via e-mail for at få status på deres køb. I dette tilfælde skal kunden nævne det unikke ordrenummer. Vi beder altid vores kunder om at udfylde adresseformularen korrekt, så vi kan levere varerne til tiden.

 

Returpolitik

Kunden skal underrette os om fortrydelsesret inden for 14 dage.

Kunden har altid ret til at returnere produktet. Selvom produktet er åbent fra pakken. Men vi beder stadig kunden om ikke at bruge produktet, hvis produktet er forkert, eller hvis kunden ikke er enig i at modtage produktet. Kunden kan altid returnere produktet inden for fjorten dage fra de dage, kunden har meddelt os om at bruge rettighederne til at modtage fuld refusion, men hvis produktet ikke returnerer i tide, eller produktet er brudt, brugt eller vasket, kan SocksStore trække fra refusionen, et såkaldt værdiforringelsefradrag på op til 100% af værdien af ​​produktet. Det afhænger helt af produktets tilstand; når modtaget af SocksStore fra kunden. 

SocksStore betaler ikke for returforsendelse, medmindre produktet er forkert fra starten. SocksStore tillader ikke retur, hvis produktet vaskes. Hvis produktet er defekt, eller boksen er ødelagt, anbefaler vi, at du ikke bruger produktet, vi anbefaler også kunden at returnere produktet med det samme og informere SocksStore om gratis returforsendelse. Returnering af produktet er acceptabelt, når kunden ikke længere kan bruge produktet eller ikke ønsker at bruge produktet, eller produktet ikke ligner, da det blev købt, eller produktet ikke er identisk med det, der er beskrevet på SocksStore- webstedet. Det kan være størrelsen på produktet eller produktets farve. Kunden skal indtaste ordrenummeret, det fulde navn, når han vender tilbage. Kunden skal, efter at have underrettet os og inden for 14 dage efter meddelelsen, returnere det fortrukne produkt til os.

Forbrugerbureauets annulleringsformular. https://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett

Tilbagebetale

For at returnere produktet skal kunden registrere returneringen til SocksStore om 14 dage. Så snart SocksStore modtager rapporten om ankomsten af ​​et produkt, vil SocksStore arrangere en tilbagebetaling af penge inden for 14 dage. Tilbagebetaling af betalingen finder sted på samme måde som kunden foretog betalingen, da kunden købte varerne. Hos SocksStore bruger vi Klarna som vores betalingsmetode. Så hvis kunden tager nogle ekstra fordele fra Klarna, er SocksStore ikke ansvarlig for det. SocksStore refunderer kun de penge, der er betalt for produktet og leveringsomkostningerne. Hvis der er andre gebyrer, som kunden betaler i løbet af betalingsperioden, der hører til produktkøb og betalt til SocksStore (ikke til tredjepart), refunderer SocksStore også gebyrerne. Hvis gebyrerne ikke er knyttet til SocksStore , er SocksStore imidlertid ikke ansvarlig for refusion af disse gebyrer. Men SocksStore refunderer altid produktomkostninger, forsendelsesomkostninger og eventuelle udgifter. 
Hvis produkterne er forkerte fra starten, betaler SocksStore for returforsendelse. Kunder kan give mere detaljerede oplysninger om rapportering af det defekte produkt. Kunder skal altid e-maile og skrive ordreinformationen mere detaljeret, hvis de vil returnere et produkt.

Klage og sælgers garanti

Hvis varerne er defekte, anvender SocksStore den gældende forbrugerlovgivning. Hvis kunderne ikke er tilfredse med dine produkter på grund af synligt materiale eller produktionsfejl, herunder skader, der er opstået under transporten - bedes vi fortælle os så hurtigt som muligt ved at bruge den fortrykt returformular og returnere varen til os. Kunden har tre års ret til krav på originale fejl. Kunden skal rapportere fejlen til os inden for en rimelig tid, hvilket altid er to måneder fra det tidspunkt, hvor fejlen blev opdaget eller burde have været opdaget.

SocksStore leverer altid en salgsgaranti til sine kunder. Denne garanti dækker det mangelfulde produkt fra begyndelsen af ​​produktskaden under forsendelsen, eller produktmaterialet er ikke tilfredsstillende. Hvad angår produktgarantien, kan kunden tage op til to måneder på at gøre krav på produktet. I dette tilfælde refunderer SocksStore både produktomkostninger og forsendelsesomkostninger. Hvis der kræves noget returnering af produktet, betaler SocksStore altid for returneringen.

For at annullere ordren

Inden fristen for returperioden udløber, skal kunderne sende varerne tilbage til SocksStore . For sikkerheds skyld skal kunden gemme købskvitteringen fra postkontoret eller lignende, der henviser til forsendelsen. Du skal nævne, om du vil have det samme produkt eller en tilbagebetaling af dine penge. Hvis du vælger en refusion, får du ikke refunderet forsendelsesomkostningerne. Når SocksStore erstatter produktet, sendes de tilsvarende produkter inden for tre arbejdsdage. Hvis produktet ikke er på lager, ønsker dine penge at blive refunderet.

 

Returner varerne til:

 SocksStore

 Södra Långebergsgatan 20

 436 32 Askim

 Sverige

 E-mail: info @ SocksStore .se

 

Fortrolighedspolitik

SocksStore er forpligtet til at beskytte dit privatliv, når du bruger vores service, s. Vi har derfor udviklet en politik til håndtering af dine personlige oplysninger. og beskyttet. Vær dog opmærksom på, at indholdet kan ændre sig, så du opfordres til at læse det, når du besøger vores websted næste gang.

 

Personlig information

Vi tager ansvar for alle personlige oplysninger - som navn, adresse, e-mail, telefonnummer, fødselsdato osv. - som du angiver os, eller når vi tilmelder os SocksStore , bestiller et bibliotek, abonnerer på vores nyhedsbrev eller opretter en personlig konto hos SocksStore . Moderselskabet - Fledge Sverige AB (559135-3387) - er ansvarlig for alle personlige data og privatliv vedrørende dine personlige oplysninger i overensstemmelse med personoplysningsloven (1998: 204) og EU-direktiv 95/46 / EF for dataene opbevares i Sverige.

 

Hvad bruger vi dine personlige oplysninger til?

Ved at indtaste dine oplysninger accepterer du, at vi bruger dine oplysninger til at udføre vores forpligtelser til dig og for at give dig den service, du forventer. Det kan dreje sig om levering af dine produkter, du har bestilt, sende pakkeleveringsrapport via en SMS, foretage kreditcheck, sende oplysninger om SocksStore og andre salgsfremmende tilbud. For at give dig relevante tilbud og information kan vi analysere dine oplysninger. Hvis der opstår problemer, når vi leverer produkter til dig, vil vi gerne bruge dine kontaktoplysninger til at komme i kontakt med dig. Dine oplysninger gemmes kun hos os, så længe det er nødvendigt for os at udføre vores tjenester eller så vidt det kræves af loven.

 

Hvem har adgang til informationen?

Vi deler / sender / sælger / distribuerer aldrig dine tredjepartsoplysninger til reklameformål. SocksStore videresender dine adresser til leverandører / transportører / posttjenester i forbindelse med transporten. Men SocksStore kan dele dine oplysninger med kreditkort udstedere, samt inkasso virksomheder til kredit kontrol, identitetskontrol, kredit overvågning og inkasso.

 

Kort- og fakturakøb hos Klarna

For at sikre et så kort køb som muligt hos os, er alle oplysninger krypteret med SSL (Secure Socket Layer). Dette betyder, at oplysningerne sker via en sikker forbindelse, angående dine kreditoplysninger, og at de ikke kan læses af tredjepart. Alle dine kortkøb bliver behandlet af Klarna. Alle korttransaktioner er baseret på bankernes 3D-sikkerhedsteknologi og 128-bit kryptering. Interfaceudviklingsmiljøet og supportteknologien er Microsoft. NET.

 

 

Klarna Servicevilkår

 

Disse betingelser gælder mellem Klarna Bank AB (publ) (“Klarna”) og dig, når du bruger Klarnas tjenester og funktioner som beskrevet i disse vilkår ("Tjenesterne"). Du tilmelder dig Tjenesterne ved at acceptere disse betingelser.

 

BESKRIVELSE AF TJENESTERNE

For Klarna handler shopping ikke kun om at finde gode ting og betale for dem - det handler også om at nyde en god shoppingoplevelse i butikken, som du foretrækker, en avanceret app og mange andre ting. Kort sagt, en smoooth brugeroplevelse både før du har foretaget dine køb og efter at du har foretaget et køb. Disse udtryk forklarer mere detaljeret, hvad det betyder. Bemærk, at yderligere betingelser kan gælde for en bestemt betalingsmetode, hvis du vælger at foretage din betaling ved hjælp af en af ​​de metoder, der tilbydes af Klarna.

 

1. Autofyld og præferencer

For at du kan få en smoooth og friktionsfri shoppingoplevelse, vil vi huske nogle oplysninger om dig og bruge disse oplysninger til automatisk at udfylde forskellige former med dine oplysninger under din shopping. Dette giver dig mulighed for at spare tid og fokusere på vigtigere ting end at udfylde de samme oplysninger igen og igen. Lad os forklare mere detaljeret, hvordan dette fungerer.

 

Udfyld automatisk dine kontaktoplysninger

Vi kan hjælpe dig med at udfylde dine kontaktoplysninger på to måder. 

Udfyld automatisk gennem input af begrænset information

Under samspillet med Klarna kan vi muligvis bede om oplysninger om dig, såsom navn, adresse, telefonnummer, e-mail, fødselsdato eller personnummer. Vi opbevarer disse oplysninger i vores systemer, så når du vender tilbage til os eller bruger vores betalingsmetoder, behøver du kun at give nogle af disse oplysninger såsom e-mail og postnummer eller personlig identifikationsnummer (afhængig af landet) i for os at udfylde de resterende felter automatisk med dine andre detaljer.

 

Udfyld automatisk gennem en Klarna-cookie

En yderligere metode, som vi kan bruge til automatisk udfyldning af dine oplysninger, er ved at placere en Klarna-cookie på din enhed (computer, tablet, mobiltelefon osv.). Du kan vælge at gemme dine oplysninger såsom navn, adresse, telefonnummer, e-mail, fødselsdato eller personlig identifikationsnummer og kortoplysninger hos Klarna. Hvis du gør det, bruger vi cookien til at hente disse oplysninger fra Klarnas opbevaring, og cookien hjælper os med at udfylde dem automatisk, når du handler med Klarna.

Ved at acceptere disse betingelser giver du Klarna et samtykke til at opbevare denne cookie på din enhed. For mere information om vores brug af cookies, se vores Cookie-erklæring . 

 

Deaktiver autofyld

Hvis du ikke ønsker at bruge Autofill-funktionaliteterne, kan du kontakte os, og vi deaktiverer dem. Du kan også deaktivere dem fra Klarna-appen eller ved at justere dine autofyldindstillinger under købsprocessen. Du kan til enhver tid slette alle cookies på din enhed, hvilket også sletter vores cookie.

 

Automatisk udfyldning af anden information

Mens du interagerer med Klarna kan du også give os andre oplysninger, f.eks. Kortoplysninger. Du kan vælge os til at opbevare disse oplysninger i vores systemer, så når du vender tilbage til os, kan vi automatisk udfylde sådanne oplysninger, efter at vi har identificeret dig.

Når du handler direkte fra Klarna-appen, kan vi også automatisk udfylde dine detaljer på det sted, hvor du handler. Dette aktiveres ved, at du er logget ind på appen, og vi ved, det er dig, der handler.

 

Forvalgte foretrukne betalingsmetoder

For at gøre din shoppingoplevelse endnu glattere kan Klarna, baseret på dine tidligere køb, vælge den betalingsmetode, som vi mener er din foretrukne måde at betale på. Du har dog muligvis også adgang til andre betalingsmetoder, hvis du foretrækker at skifte til en anden metode end den, vi forud valgte til dig.

 

2. Klarna App

Klarna-appen, der leveres til dig via en app eller en webportal, er dit centrum for alle dine Klarna-køb og alle andre gode funktioner, som Klarna tilbyder. Ved at bruge Klarna-appen kan du betale dine køb, spore dine pakker og mange flere ting. Nogle af disse funktioner aktiveres ved at downloade appen eller logge ind via webportalen, mens andre kan aktiveres af dig efter login. Det nøjagtige indhold af funktioner kan variere mellem forskellige landsversioner af Klarna-appen. Klarna opdaterer Klarna App kontinuerligt med nye funktioner. For at nævne et par af de funktioner, vi er mest stolte af:

Funktioner tilgængelige i alle lande:

  • Se dine nuværende og tidligere Klarna-køb og transaktioner
  • Betal for dine køb
  • Let interaktion med Klarna, for eksempel chat

Eksempel på andre funktioner, vi kan tilbyde, afhængigt af landversion:       

  • Se dine transaktioner foretaget med et af vores datterselskaber Sofort GmbH, Billpay GmbH og Klarna Inc. Dette vil kun ske, når du har tilmeldt dig det i datterselskabets tjenester. Transaktionsdataene (som f.eks. Navn, adresse, bankkontonummer / IBAN, sorteringskode / BIC, årsag til betaling, dato og beløb, ordreoplysninger) sendes derefter til Klarna.
  • Bestilling, levering eller pakningssporing
  • Let returhåndtering og refusioner
  • Oversigt og styring af personlig økonomi
  • Visning af relevante oplysninger og artikler og personlige tilbud
  • Upload, vis og opbevar din transaktion, køb, kvitteringer, billeder og andet materiale
  • Se dine ordrer foretaget via butikker eller enheder, der ikke er forbundet med Klarna
  • Opret og del samlinger af varer eller tjenester efter eget valg
  • En størrelsesassistent, der foretrækker din anbefalede størrelse baseret på dit input, når du handler via Klarna-appen

Størrelsesassistenten giver en estimeret størrelse baseret på dit input. Størrelsesassistenten garanterer ikke, at den anslåede størrelse vil passe eller være korrekt. Du bestemmer altid, hvilken størrelse du skal bestille. 

 

Som Klarna App-bruger kan du efter eget skøn uploade, offentliggøre og dele dit indhold, såsom samlinger, billeder og kaldenavn. Du anerkender, at ved at dele indhold gør du det offentligt tilgængeligt, hvilket betyder, at oplysninger om dig bliver tilgængelige for andre og kan bruges og deles yderligere af andre personer. 

 

Du må kun uploade, offentliggøre eller dele indhold, som du har ret til at bruge til disse formål, og som ikke overtræder lovgivningen, denne aftale eller tredjeparts rettigheder. Klarna forbeholder sig retten til, uden forpligtelse, at overvåge, gennemgå, justere, inaktivere eller fjerne indhold uden at underrette dig eller en tredjepart.

 

Du er alene ansvarlig for din upload, offentliggørelse og deling af indhold, og accepterer at skadesløsholde og holde Klarna uskadelig for skader, tab eller omkostninger, der er afholdt af din upload, offentliggørelse eller deling af indhold, herunder i forbindelse med tredjeparts krav mod Klarna.

 

3. Vis historiske køb og transaktioner

Vi gemmer information om dine køb og transaktioner i Klarna-appen. Som en del af de ydelser, der leveres under disse betingelser, giver Klarna dig mulighed for at se oplysninger om dine køb og transaktioner i Klarna-appen. Klarna-appen er det eneste sted, hvor vi viser dine tidligere køb og transaktioner.  

Hvis du vil lære mere om, hvordan Klarna bruger disse oplysninger og andre oplysninger, vi har om dig, se venligst vores beskyttelse af personlige oplysninger . 

 

4. Tilbud og fordele

Klarna kan give dig tilbud og fordele såsom rabatter, specielle begivenheder, forhåndsadgang til produkter, salgsfremmende tilbud, købmandstilbud, prøveudtagning og gaver. Hvilke tilbud og fordele, du modtager, vil være baseret på dine tidligere handlinger, såsom antal køb, købsbeløb eller brug af Klarna Services.

 

Er der omkostninger til tjenesterne?

Tjenesterne er gratis. Bemærk, at renter og gebyrer kan gælde for brugen af ​​en bestemt betalingsmetode. Så sørg for at kontrollere de specifikke oplysninger for den betalingsmetode, du bruger.

 

Forbedring af tjenesterne

Vi arbejder konstant med at forbedre vores tjenester, så du får en endnu mere jævn brugeroplevelse. Dette kan kræve ændringer af disse betingelser. I dette tilfælde bliver du bedt om at acceptere de nye vilkår, før du kan fortsætte med at bruge tjenesterne.

 

Privatliv og dine personlige data

I det omfang du forårsager vores behandling af oplysninger, fx ved at uploade, offentliggøre eller dele data i Klarna-appen, om dig, der angiver politisk eller filosofisk tro, fagforeningsmedlemskab, data om sundheds- eller sexliv osv. (Såkaldte specielle kategorier af personlige data i overensstemmelse med EU-forordningen 2016/679 (“GDPR”)) giver du dit udtrykkelige samtykke til, at vi behandler disse data til at udføre vores tjenester. 

 

Se vores beskyttelse af personlige oplysninger for yderligere oplysninger om vores behandling af dine personlige oplysninger og mere information om dine rettigheder til dine data. Du kan også finde vores kontaktoplysninger, hvis du har spørgsmål.   

 

Cookies og lignende sporingsteknologier

For dele af tjenesterne bruger vi cookies og lignende teknologier til at levere en skræddersyet og smooth online oplevelse. For detaljeret information om, hvordan Klarna bruger cookies og lignende teknologier, bedes du læse vores cookieerklæring . 

 

Dine forpligtelser 

Du skal altid give korrekte oplysninger og bruge din egen og korrekte identitet. Al brug af oplysninger, der ikke tilhører dig, eller som du af andre grunde ikke er autoriseret til at bruge, eller brugen af ​​Tjenesterne på en ikke-ordineret måde, vil blive set som et misbrug. Alle oplysninger, der vedrører misbrug eller mistænkt misbrug, kan gemmes og bruges til fremtidig risikovurdering og til beskyttelse af involverede parter. Klarna forbeholder sig retten til at blokere Tjenesterne for yderligere brug.

Hvis du uploader, importerer eller deler indhold til Klarna, som billeder, tekster, kvitteringer, information om varer, service eller leverancer eller andet indhold, giver du Klarna en royaltyfri ret til at bruge og vise indholdet med henblik på levering af tjenesterne . Vi har ret til at fjerne alt indhold, der er uploadet eller delt af dig, hvis vi er forpligtet i henhold til loven, eller mener, at det er stødende, upassende, ulovligt, krænker andres rettigheder eller på anden måde krænkende. Du er ansvarlig for alt indhold, der uploades eller deles af dig. Du anerkender og accepterer, at hvis du uploader, importerer eller deler indhold, der krænker eller Klarna med rimelighed kan antage at overtræde, lovgive eller din aftale med Klarna, kan vi opsige eller deaktivere din brug af Klarna-appen. 

 

Tredjeparts tjenester

Nogle funktioner brugt af dig, f.eks. Pakkesporing, kan omfatte tjenester, der leveres af en tredjepart.

Din brug af Google Maps i Klarna-appen er underlagt de daværende aktuelle Google Maps / Google Earth yderligere servicevilkår på https://maps.google.com/help/terms_maps.html og Googles privatlivspolitik på https: // www.google.com/policies/privacy/ .   

For at forhindre misbrug af Klarnas app via webportal kan Klarna bruge reCAPTCHA, hvilket gør dig underlagt Googles privatlivspolitik og vilkår .    

 

Varighed og opsigelse af denne aftale

Denne aftale indgås på ubestemt tid. Det gælder, indtil det opsiges af dig eller os og kan opsiges når som helst.

 

Klarna

Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, telefon: +46 8 120 120 00, fax: +46 8 120 120 99, e-mail: service@klarna.co.uk , er en svensk bank registreret på de svenske virksomheder registrerer sig under registreringsnummer 556737-0431. Administrerende direktør er Sebastian Siemiatkowski. Klarna Bank AB (publ) er autoriseret til at levere finansielle tjenester af Finansinspektionen (den svenske finanstilsyn). Klarnas registrering hos den svenske finanstilsynsmyndighed samt en liste over lande, som Klarnas tjenester er blevet passeret til, findes på Finansinspektionens websted .  

 

klager

For klager gælder oplysningerne på www.klarna.com . Hvis du har en klage over Klarna, kan du indsende din klage via Klarnas websted eller via postbrev med nøgleordet "Klage" til Klarnas adresse.  

Hvis vi ikke er i stand til at løse din klage, kan du henvise din klage til det svenske nationale kontor for forbrugertvister (ARN). Klarna vil deltage i sådanne procedurer og er forpligtet til at gøre det i henhold til gældende lov. Mere information findes på ARNs websted: http://www.arn.se . Du kan indsende din klage på ethvert officielt EU-sprog via ODR-platformen leveret af Europa-Kommissionen: https://ec.europa.eu/consumers/odr/ . Klagen videresendes derefter til ARN. Du kan også kontakte ARN på svensk med post eller personlig: Allmänna reklamationsnämnden, Postboks 174, 101 23 Stockholm, Sverige, Besøksadresse: Kungsholmstorg 5, Stockholm. 

 

Klarnas beskyttelse af personlige oplysninger
 

Vi i Klarna bekymrer dig om dit privatliv. Derfor indsamler og behandler vi altid dine personlige data ansvarligt og med dit privatliv i tankerne. Denne beskyttelse af personlige oplysninger beskriver, hvordan Klarna Bank AB (publ) (“Klarna”) indsamler og bruger dine personlige data, når du bruger nogen af ​​Klarnas tjenester ("Tjenesterne") og bliver vores kunde. Eksempler på brug af vores tjenester er, når du betaler med nogen af ​​vores betalingsmetoder, når du kontakter os, når du bruger Klarna webportal og mobilapplikation ("Klarna-appen"), eller når dine oplysninger autofyldes i en butiks checkout . Denne beskyttelse af personlige oplysninger beskriver også dine rettigheder i relation til vores brug af dine personlige data, og hvordan du udøver disse rettigheder.
 

Denne beskyttelse af personlige oplysninger gælder, undtagen hvad der er anført i afsnit 1 nedenfor, for alle personlige data, som Klarna behandler. Det er derfor vigtigt, at du læser og forstår denne beskyttelse af personlige oplysninger. 
 

"Vi", "vores" eller "os" betyder Klarna Bank AB (publ) registreret i det svenske selskabsregister under registreringsnummer 556737-0431 og med vores hovedkontor beliggende i Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige. Med henblik på EU's databeskyttelseslovgivning er vi en datacontroller med hensyn til de personoplysninger, vi modtager fra dig, eller på anden måde indsamler om dig, og vi er ansvarlige for at sikre, at vi bruger dine personlige data i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslove .
 

1. Andre meddelelser om personlige oplysninger om Klarna

Tjenesterne Klarna Ident og Klarna Open Banking bruger dine personlige data i overensstemmelse med det, der er anført i disse tjenesters separate privatlivsmeddelelser, som bliver præsenteret for dig, når du bruger disse tjenester. Disse separate meddelelser gælder i stedet for oplysningerne her. Separate personlige meddelelser kan også gælde for specifikke kampagner eller tilbud, der er midlertidigt tilgængelige. I så fald præsenteres sådanne separate beskeder om beskyttelse af personlige oplysninger i forbindelse med kampagnen eller tilbudet.
 

Hvis du er ansat i Klarna, en kandidat, der ansøger om et job hos Klarna, eller en medarbejder i en butik, der samarbejder med Klarna, gælder andre personlige meddelelser om Klarnas behandling af dine personlige data til disse formål, og du får de relevante oplysninger i forbindelse med din kontakt med Klarna. Kontakt os ved hjælp af oplysningerne i afsnit 13 nedenfor, hvis du ønsker en kopi af den relevante besked om beskyttelse af personlige oplysninger. 
 

2. Hvilke oplysninger bruger vi?

2.1 Oplysninger, du giver os 

Du kan give os information om dig selv, når du bruger en af ​​Klarnas tjenester, for eksempel når du vælger at betale med en af ​​Klarnas betalingsmetoder, kontakte os eller bruge Klarna-appen. Bemærk, at du kun har tilladelse til at give dine egne personlige data, når du bruger Tjenesterne, så Tjenesterne leveres korrekt. 

Afhængig af hvilken tjeneste du vælger at bruge, vil disse personlige data være:

  • Kontakt- og identifikationsoplysninger - navn, fødselsdato, nationalt ID-nummer, titel, fakturerings- og forsendelsesadresse, e-mail-adresse, mobiltelefonnummer, nationalitet, beskæftigelse og ansættelseshistorie osv.  
  • Betalingsoplysninger - kredit- og betalingskortdata (kortnummer, gyldighedsdato og CVV-kode), bankkontonummer osv. 
  • Særlige datakategorier - du kan efter eget skøn vælge at give os oplysninger om dig, der udgør " særlige kategorier " af personoplysninger i henhold til EU-forordningen 2016/679 ("GDPR"), herunder fx data, der afslører religiøs, politisk eller filosofisk overbevisning, fagforeningsmedlemskab eller data vedrørende sundhed, sexliv eller seksuel orientering. Vi vil aldrig kræve denne type data fra dig for at give dig vores tjenester. At give os disse oplysninger vil være strengt frivilligt og baseret på dit udtrykkelige samtykke. Se afsnit 5 for information om, hvordan du kan tilbagekalde dit samtykke.    

Du kan til enhver tid ændre dine profiloplysninger såsom dine kontaktoplysninger og andre redigerbare indstillinger. Dette kan ske enten i Klarna-appen eller ved at kontakte os.

 

2.2 Oplysninger, vi samler om dig 

Afhængigt af hvilke tjenester du vælger at bruge, kan vi indsamle følgende information om dig, enten os selv eller via tredjepart (for eksempel kredit- og svindelforebyggelsesbureauer, butikker eller offentlige databaser):

  • Kontakt- og identifikationsoplysninger - navn, fødselsdato, nationalt ID-nummer, titel, erhverv, køn, fakturerings- og forsendelsesadresse, e-mail-adresse, mobiltelefonnummer, nationalitet osv. 
  • Oplysninger om varer / tjenester - detaljer om de varer / tjenester, du køber eller bestiller, herunder fx varetype eller forsendelsessporingsnummer. 
  • Finansielle oplysninger - finansielle oplysninger indsamlet fra tredjepart, såsom din indkomst, potentielle kreditforpligtelser, negative betalingsanmerkninger, tidligere betalings- og kreditaccept. 
  • Oplysninger om samspillet mellem dig og Klarna - hvordan du bruger Tjenesterne, herunder oplysninger om udestående og historisk gæld og din tilbagebetalingshistorie med Klarna; tekniske data såsom reaktionstider på siden, downloadfejl, personlige præferencer; dine interaktioner med Klarna kundeservice osv.  
  • Optagede telefonsamtaler - vi optager telefonsamtaler, hvis du ringer til vores kundeservice. 
  • Oplysninger om samspillet mellem dig og butikker - dine forhold til butikker, du besøger eller handler med, f.eks. Oplysninger om, hvorvidt du har modtaget varerne, og type butik. 
  • Enhedsoplysninger - f.eks. IP-adresse, sprogindstillinger, browserindstillinger, tidszoneindstillinger, operativsystem og platform og skærmopløsning. Se Afsnit 11 nedenfor for at lære mere om, hvordan vi kan indsamle oplysninger fra din enhed eller gemme oplysninger på din enhed. 
  • Oplysninger fra eksterne sanktionslister og PEP-lister - vi kan screene dine oplysninger mod lister over personer, der er underlagt sanktioner, og lister over personer, der er såkaldte politisk udsatte personer. Disse lister inkluderer oplysninger som navn, fødselsdato, fødested, besættelse eller placering og grund til at blive opført. 
  • Tjenestespecifik information - for at give dig nogle af vores tjenester kan vi indsamle og behandle yderligere personlige data, der ikke er dækket af ovennævnte kategorier. Se afsnit 4 nedenfor for at finde ud af, hvilke yderligere personlige data der behandles for den respektive Tjeneste. 
     

3. Hvilke personoplysninger behandler vi, til hvilket formål, og hvorfor er det lovligt for os at gøre det?

Afhængig af hvilke tjenester du bruger, kan Klarna behandle dine personlige data til de nedenfor anførte formål, baseret på de juridiske baser, der er angivet til hvert respektive formål. Du kan finde mere specifikke oplysninger om, hvordan vi behandler dine data i nogle af vores tjenester i afsnit 4 nedenfor.

 

Behandling for at levere tjenesterne

 

Formål med behandlingen

Personlig data

Retsgrundlag for behandlingen

Administrer kundeforholdet med dig på forskellige måder, for eksempel for at behandle din betaling eller udføre vores forpligtelser, der følger af kreditaftaler, der er indgået mellem dig og os.


 

Kontakt- og identifikationsoplysninger, betalingsoplysninger, oplysninger om varer / tjenester, økonomiske oplysninger, oplysninger om interaktionen mellem dig og Klarna, oplysninger om interaktionen mellem dig og butikker, enhedsinformation og servicespecifik information. 

Opfylder kontraktlige forpligtelser.

Opret og send information til dig i elektronisk format (ikke-markedsføring).

Kontakt- og identifikationsoplysninger, betalingsoplysninger, oplysninger om varer / tjenester, økonomiske oplysninger, oplysninger om interaktionen mellem dig og Klarna, oplysninger om interaktionen mellem dig og butikker, enhedsinformation og servicespecifik information. 

Opfylder kontraktlige forpligtelser.

Vurder, hvilken er den bedst egnede måde at kontakte dig for at informere dig om udestående gæld.

Kontakt- og identifikationsoplysninger, økonomiske oplysninger (hvis vi har dette til rådighed) og information om samspillet mellem dig og Klarna.

Klarna har en legitim interesse i at være i stand til at kontakte dig på den mest effektive måde. 

 

Vi sikrer, at behandlingen, der udføres til dette formål, er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse, og at vores interesse opvejer din interesse i ikke at få dine personlige data behandlet til dette formål.  

Foretag kundetilfredshedsundersøgelser vedrørende vores tjenester (for eksempel efter at du har kontaktet Klarnas kundeservice) via e-mail, sms, telefon eller på anden måde.

 

Du kan når som helst gøre indsigelse mod dette. Du vil også blive informeret om din ret til at fravælge disse meddelelser, hver gang din e-mail eller telefonnummer bruges til dette formål.

Kontakt- og identifikationsoplysninger, oplysninger om varer / tjenester, information om interaktionen mellem dig og Klarna og information om interaktionen mellem dig og butikker.

Klarna har en legitim interesse i at gennemføre kundetilfredshedsundersøgelser.

 

Vi sikrer, at behandlingen, der udføres til dette formål, er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse, og at vores interesse opvejer din interesse i ikke at få dine personlige data behandlet til dette formål. 




 

Foretag kredit- og svindelvurderinger med det formål at vurdere, hvilke betalingsmetoder, du kan tilbyde dig, baseret på information tilgængelig internt i Klarna.

Kontakt- og identifikationsoplysninger, oplysninger om varer / tjenester, økonomiske oplysninger (hvis allerede internt tilgængelige), information om interaktionen mellem dig og Klarna og information om samspillet mellem dig og butikker samt enhedsinformation. 

Klarna har en legitim interesse i at gennemføre kredit- og svindelvurderinger med det formål at vurdere, hvilke betalingsmetoder du kan tilbyde dig.

 

Vi sikrer, at behandlingen, der udføres til dette formål, er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse, og at vores interesse opvejer din interesse i ikke at få dine personlige data behandlet til dette formål.

Gennemfør kreditvurderingen, før der ydes kredit (se afsnit 4.1 om Klarnas kredittjenester og afsnit 7.4 vedrørende, hvordan vi samarbejder med kreditreferencebureauer).

Kontakt- og identifikationsoplysninger, økonomiske oplysninger og information om samspillet mellem dig og Klarna.

Overhold love, når den kredit, vi leverer, er reguleret af loven. I tilfælde, hvor kreditgivningen ikke er lovreguleret, udføres behandlingen for at opfylde kontraktlige forpligtelser.

Forhindre it-angreb (f.eks. DDoS-angreb) mod Klarnas tjenester som en del af vores bestræbelser på at holde vores tjenester sikre og sikre.

Kontakt- og identifikationsoplysninger, oplysninger om interaktionen mellem dig og Klarna, information om interaktionen mellem dig og butikker samt enhedsinformation.

Klarna har en legitim interesse i at holde vores tjenester sikre og sikre.

 

Vi sikrer, at behandlingen, der udføres til dette formål, er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse, og at vores interesse opvejer din interesse i ikke at få dine personlige data behandlet til dette formål.

At være i stand til at behandle dig som en sårbar kunde (hvis du på grund af personlige forhold er i en sårbar position).

Kontakt- og identifikationsoplysninger, oplysninger om interaktionen mellem dig og Klarna og særlige kategorier af personlige data.

Baseret på dit samtykke.

Forbedre vores tjenester, uddannelse og kvalitetssikring samt dokumentere, hvad der er blevet diskuteret og besluttet mellem dig og Klarnas kundeservice.

Optagede telefonsamtaler.

Klarna har en legitim interesse i at forbedre vores tjenester og udføre træning og kvalitetssikring.

 

Vi sikrer, at behandlingen, der udføres til dette formål, er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse, og at vores interesse opvejer din interesse i ikke at få dine personlige data behandlet til dette formål.  


 

Overfør dine data til butikker, leverandører og andre modtagere. (Se afsnit 7 for at få flere oplysninger om, hvordan vi deler dine data og hvorfor).

Alle kategorier af personoplysninger under afsnit 2.

Varierer afhængigt af modtagere, se mere i afsnit 7. For eksempel har Klarna en legitim interesse i at bruge leverandører til at levere sine tjenester, og vi kan have juridiske forpligtelser til at dele data med myndigheder. Datadeling med udbydere af betalingstjenester er nødvendige for at gennemføre betalingskontrakten med dig.

Foretag risikoanalyse, svindelforebyggelse og risikostyring (for eksempel gennem verificering af din identitet og udfør kontrol med svigforebyggende agenturer og lignende agenturer).

 

Se afsnit 7 for en mere detaljeret beskrivelse af de svindelforebyggende virksomheder, vi samarbejder med.

Kontakt- og identifikationsoplysninger, betalingsoplysninger, oplysninger om varer / tjenester, økonomiske oplysninger, oplysninger om interaktionen mellem dig og Klarna, oplysninger om interaktionen mellem dig og butikker og enhedsinformation.

Klarna og andre parter (især vores kunder) har en legitim interesse i risikostyring af Klarnas forretning, f.eks. Håndtering af svigrisici. 

 

Vi sikrer, at behandlingen, der udføres til dette formål, er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse, og at vores interesse opvejer din interesse i ikke at få dine personlige data behandlet til dette formål.   

 

Klarna har også juridiske forpligtelser til at fastlægge sine kunders identitet.

Udfør inkassotjenester, dvs. for at indsamle og sælge gæld.

Kontakt- og identifikationsoplysninger, oplysninger om varer / tjenester, økonomiske oplysninger, information om samspillet mellem dig og Klarna og information om samspillet mellem dig og butikkerne.

Klarna har en legitim interesse i at opkræve og sælge gæld.

 

Vi sikrer, at behandlingen, der udføres til dette formål, er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse, og at vores interesse opvejer din interesse i ikke at få dine personlige data behandlet til dette formål. 

 

Produktforbedring og forskning

 

Anonyme dine personlige data til produktudvikling for at analysere kundeadfærd.

Kontakt- og identifikationsoplysninger, betalingsoplysninger, oplysninger om varer / tjenester, økonomiske oplysninger, oplysninger om interaktionen mellem dig og Klarna, oplysninger om interaktionen mellem dig og butikker, enhedsinformation og servicespecifik information. 

Klarna har en legitim interesse i at anonymisere dine personlige data til produktudvikling for at analysere kundeadfærd.

 

Vi sikrer, at behandlingen, der udføres til dette formål, er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse, og at vores interesse opvejer din interesse i ikke at få dine personlige data behandlet til dette formål. 


 

Udfør dataanalyse til produktforbedring og produkttest (for eksempel til forbedring af risiko- og svigmodeller).

Kontakt- og identifikationsoplysninger, betalingsoplysninger, oplysninger om varer / tjenester, økonomiske oplysninger, information om samspillet mellem dig og Klarna, information om samspillet mellem dig og butikker, enhedsinformation, oplysninger fra eksterne sanktionslister og PEP-lister og service -specifik information. 

Klarna har en legitim interesse i at udføre dataanalyse med henblik på produktforbedring og produkttest. 

 

Vi sikrer, at behandlingen, der udføres til dette formål, er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse, og at vores interesse opvejer din interesse i ikke at få dine personlige data behandlet til dette formål. 



 

Aktivér intern forskning og oprettelse af statistiske modeller.

Kontakt- og identifikationsoplysninger, betalingsoplysninger, oplysninger om varer / tjenester, økonomiske oplysninger, oplysninger om interaktionen mellem dig og Klarna, oplysninger om interaktionen mellem dig og butikker, enhedsinformation og servicespecifik information. 

Klarna har en legitim interesse i at muliggøre intern forskning og at skabe statistiske modeller.

 

Vi sikrer, at behandlingen, der udføres til dette formål, er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse, og at vores interesse opvejer din interesse i ikke at få dine personlige data behandlet til dette formål. 

 

 

Aktivér ekstern forskning, for eksempel af universiteter eller andre organer. 

Kontakt- og identifikationsoplysninger, betalingsoplysninger, oplysninger om varer / tjenester, økonomiske oplysninger, oplysninger om interaktionen mellem dig og Klarna, oplysninger om interaktionen mellem dig og butikker, enhedsinformation og servicespecifik information. 

Klarna har en legitim interesse i at muliggøre ekstern forskning og bidrage til samfundets generelle interesse at støtte forskning.

 

Vi sikrer, at behandlingen, der udføres til dette formål, er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse, og at vores interesse opvejer din interesse i ikke at få dine personlige data behandlet til dette formål.

 

Overholdelse og for at beskytte Klarna mod juridiske krav

 

Overhold gældende love, f.eks. Anti-hvidvaskning af penge og bogføring, og lovgivningsmæssige kapitaldækningskrav.

Kontakt- og identifikationsoplysninger, betalingsoplysninger, oplysninger om varer / tjenester, økonomiske oplysninger, information om samspillet mellem dig og Klarna, information om samspillet mellem dig og butikker, enhedsinformation, oplysninger fra eksterne sanktionslister og PEP-lister og service -specifik information. 

Overhold love. 

Foretag screening mod lister over personer, der er underlagt sanktioner, og lister over personer, der er såkaldte politisk udsatte personer.

Kontakt- og identifikationsoplysninger, oplysninger fra eksterne sanktionslister og PEP-lister.

Overhold love.

Beskyt Klarna mod juridiske krav og håndhæv Klarnas juridiske rettigheder.

Alle kategorier af personoplysninger under afsnit 2.

Klarna har en legitim interesse i at beskytte sig mod juridiske krav og at håndhæve sine juridiske rettigheder.

 

Vi sikrer, at behandlingen, der udføres til dette formål, er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse, og at vores interesse opvejer din interesse i ikke at få dine personlige data behandlet til dette formål.

 

At levere markedsføring

 

At levere markedsføring og tilbud vedrørende vores tjenester til dig.

 

Du kan altid fravælge dig ved at kontakte os, se Afsnit 13.

Kontakt- og identifikationsoplysninger, oplysninger om interaktionen mellem dig og Klarna, information om interaktionen mellem dig og butikker og servicespecifik information.

Klarna har en legitim interesse i at levere markedsføring og tilbud til dig. 

 

Vi sikrer, at behandlingen, der udføres til dette formål, er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse, og at vores interesse opvejer din interesse i ikke at få dine personlige data behandlet til dette formål.

At bestemme, hvilken markedsføring du vil give dig. Denne behandling ophører også, når du vælger at modtage markedsføring.

Kontakt- og identifikationsoplysninger, oplysninger om varer / tjenester, information om interaktionen mellem dig og Klarna, information om interaktionen mellem dig og butikker, enhedsinformation og servicespecifik information.

Klarna har en legitim interesse i at beslutte, hvilken marketing der skal give dig. 

 

Vi sikrer, at behandlingen, der udføres til dette formål, er nødvendig for at opfylde vores legitime interesse, og at vores interesse opvejer din interesse i ikke at få dine personlige data behandlet til dette formål.

 

4. Tjenestespecifik behandling af personoplysninger i nogle af Klarnas tjenester 

Dette afsnit angiver en vis behandling af dine personlige data, som er specifikke for visse tjenester. For at lære mere om vores tjenester og deres inkluderede funktioner, se betingelserne og betingelserne for den respektive tjeneste.

 

4.1 Klarnas kredittjenester

Følgende tjenester indebærer, at vi giver dig en kredit: Betal senere (faktura), Betal nu (hvis det indebærer direkte debitering), Skær det, såvel som Klarna-kortet og det engangskort (begge findes i Klarna-appen). For at levere disse tjenester foretager vi en kreditvurdering af dig. Kreditvurderingen er baseret på kontakt- og identifikationsoplysninger, du har givet, oplysninger om samspillet mellem dig og Klarna og økonomiske oplysninger. De finansielle oplysninger inkluderer eksternt indhentet information fra kreditreferencebureauer, f.eks. Indkomst og betalingsanmerkninger. Du kan læse mere om vores brug af kreditreferencebureauer i afsnit 7.4 nedenfor.

 

               Klarna-kortet og et engangskort

Når du ansøger om Klarna-kortet og det engangskort (tilgængeligt i Klarna-appen), foretager Klarna en kreditvurdering af dig, som vi gør for vores andre kredittjenester. Hvis du har Klarna-kortet, opdaterer Klarna derefter kontinuerligt vores kreditvurdering af dig baseret på dine interaktioner med Klarna. 

Vi deler information om dig og de køb, du foretager, når du bruger Klarna-kortet med VISA og medlemmer af VISA-kortnetværket, så vidt dette er nødvendigt for at udføre korttransaktionerne, forhindre svig og følge gældende regler. Hvis du fornyer dit Klarna-kort eller modtager et nyt, overfører vi disse oplysninger til VISA for at VISA skal informere tredjepart, som du har gemt dine kortoplysninger med (for eksempel til tilbagevendende transaktioner).

Hvis du tilføjer dit Klarna-kort til en digital tegnebog, er vi muligvis nødt til at dele dine data med den digitale tegnebogsudbyder i tråd med denne udbyders privatlivsmeddelelse.

 

4.2 Kortforbindelsestjeneste 

Hvis du linker dit kredit- eller betalingskort til Klarna, vil Klarna modtage dine kortoplysninger og oplysninger om de transaktioner, du foretager, når du bruger det tilknyttede kort til at købe varer eller tjenester i en butik, der deltager i Klarnas loyalitetsprogram, der er forbundet med denne service. 

Klarna vil dele dine kortoplysninger med vores tjenesteudbyder (Fidel Ltd) og det relevante betalingskortnetværk, for at Klarna kan modtage transaktionsoplysninger for køb foretaget med det tilknyttede kort i en deltagende butik. 

Betalingskortnetværket overvåger derefter transaktioner på dit tilknyttede kort for at afgøre, om du har foretaget et køb i en butik, der deltager i loyalitetsprogrammet, og dele sådanne transaktionsoplysninger med Klarnas tjenesteudbyder (Fidel Ltd). Tjenesteudbyderen vil derefter dele sådanne transaktionsoplysninger med Klarna.

Klarna gennemgår transaktioner, du har foretaget med deltagende butikker, for at beslutte, om transaktionerne skal kvalificere sig til en belønning.
 

4.3 Tilbud og invitationer til begivenheder lagt på sociale medier

Hvis du har klikket på et af vores tilbud eller begivenhedsinvitationer, der er lagt ud på sociale medier, kan vi muligvis få adgang til kontaktoplysninger, der udgør en del af din profil (f.eks. Dit navn, e-mail-adresse, telefonnummer og andre relevante forretningsoplysninger såsom navnet på din arbejdsgiver, dens adresse og forretningstype). Vi bruger disse oplysninger til at forsyne dig med den efterspurgte service og for at give dig markedsføring og tilbud om vores tjenester. Du kan altid fravælge dette ved at kontakte os, se Afsnit 13.
 

4.4 Klarna-brugeroplevelsen leveret under Klarna-servicevilkårene

For at kunne levere en smooth brugeroplevelse, både før og efter at du har foretaget et køb, tilbyder Klarna de tjenester, der er beskrevet nedenfor, og som også er beskrevet mere detaljeret i Klarna-servicevilkårene. Brug af disse tjenester involverer følgende behandling af dine personlige data: 

 

Historiske transaktioner

Vi gemmer information om de varer / tjenester, du køber ved hjælp af vores tjenester, eller på anden måde vælger at give os adgang til, for at vise disse oplysninger til dig.

 

Udfyld automatisk dine kontaktoplysninger.

Autofyldning af dine kontaktoplysninger kan udføres på to måder - gennem din interaktion og / eller gennem en cookie:

Udfyld automatisk din interaktion

Når du bruger Tjenesterne, kan vi bede om dine kontakt- og identifikationsoplysninger, som navn, adresse, telefonnummer, e-mail, fødselsdato og / eller nationalt ID-nummer. Vi opbevarer disse oplysninger i vores systemer, og når du vender tilbage til os, skal du kun give nogle kontaktoplysninger såsom telefonnummer, e-mail, postnummer eller nationalt ID-nummer (afhængigt af landet) for at vi kan udfyld automatisk de resterende felter med dine andre detaljer.

Udfyld automatisk cookie

En yderligere metode, som vi muligvis kan bruge til at udfylde dine oplysninger automatisk, er ved at placere cookies på din enhed (computer, tablet, mobiltelefon osv.), Som giver dig mulighed for at vælge at gemme dine oplysninger, som navn, adresse, telefonnummer, e-mail, dato fødsel, nationalt ID-nummer og kortoplysninger med Klarna. Hvis du gør det, bruger vi cookien til at hente disse oplysninger fra Klarnas systemer, når du bruger vores tjenester med den samme enhed. Vi udfylder derefter dine detaljer automatisk, når du interagerer med Klarna. 

Deaktivering af autofyld

Hvis du ikke ønsker at bruge autofyldfunktionerne, kan du kontakte os for at justere dine indstillinger. Du kan også justere dine indstillinger i Klarna-appen direkte eller i købsprocessen i en butik. Du kan til enhver tid slette cookies på din enhed, hvilket også sletter vores cookies.

 

Forvalgte foretrukne betalingsmetoder

Klarna kan vurdere, hvilken betalingsmetode der er din foretrukne måde at betale på, når du handler, og vælg denne betalingsmetode for dig forud. Denne behandling og præsentation påvirker dog ikke, hvilke betalingsmetoder der er tilgængelige for dig. Til denne vurdering behandler Klarna oplysninger om interaktionen mellem dig og Klarna, såsom oplysninger om dine tidligere valgte betalingsmetoder, købsbeløb (er) og butik. Denne behandling udgør profilering. Se afsnit 6 for mere information om profilering.  
 

Tilbud og fordele

For at kunne tilbyde dig fordele såsom rabatter, specielle begivenheder, forudgang til produkter, salgsfremmende kampagner, butikstilbud, prøveudtagning, gaver osv., Ser vi på oplysninger om interaktionen mellem dig og Klarna (f.eks. Antallet af køb i en bestemt periode), dine kontakt- og identifikationsoplysninger, oplysninger om varer / tjenester og oplysninger om interaktionen mellem dig og butikker. Dette kan involvere profilering. Se afsnit 6 for mere information om profilering.

Oplysningerne danner grundlaget for Klarnas marketing og kundeanalyse, forretnings- og metodeudvikling samt statistik.

Inden for tilbud og fordelsprogrammet kan Klarna og Klarnas leverandører og underleverandører (på Klarnas vegne) bruge disse oplysninger til at kommunikere med dig og levere tilbud og fordele via fysisk mail, sms, e-mail, sociale medier og andre digitale kanaler. Klarna og dets leverandører og underleverandører vil ikke bruge nogen direkte markedsføringskanal til dette formål (f.eks. E-mail eller sms-beskeder), hvis du har fravalgt dig direkte markedsføring (hvis du ikke har tilmeldt dig, hvis det er lovligt krævet i dit land med bopæl).

Du kan fravælge tilbud og fordele enten ved at afregistrere dig ved hjælp af linket, der findes i hver e-mail fra os, eller ved at kontakte os, se Afsnit 13 nedenfor.

    

Klarna-appen

Hvis du bruger Klarna-appen, behandles yderligere personlige data for at give de tjenester, du vælger at bruge i Klarna-appen, såsom;

  • Personificerede artikler og annoncer: Du kan se personaliserede artikler og annoncer baseret på dine tidligere køb. 
  • Personlig Klarna-oversigt: der vises en oversigt, hvor du kan se status på dine Klarna-køb og se din købshistorik, få adgang til mulige refusioner, afvikle betalinger og udvide dine betalingsbetingelser. 
  • Levering og pakkesporing: du kan i nogle tilfælde være i stand til at spore ruten for din pakke. 
  • Mulighed for at "følge" butikker: Hvis du vælger at "følge" en butik, får du information om kampagner, der er forbundet med den butik. Klarna vil derefter automatisk vurdere, om dine køb giver dig ret til rabatter eller andre tilbud inden for den butiks igangværende kampagne. 
  • Kredittjenester: Vi kan tilbyde dig kredit baseret på tidligere køb. 
  • Shopping gennem Klarna-appen: Shopping gennem Klarna-appen er en måde at bruge Klarnas betalingsmetoder i næsten enhver butik gennem et engangskort. Når du handler med Klarna-appen, vil Klarna indsamle oplysninger om dine køb og vise dem i appen. 
  • Kundeservice: Når du kontakter Klarna kundeservice via Klarna-appen, har vi adgang til de oplysninger, du giver. 
  • Dine tilsluttede bankkonti (Personal Finance Service): Brug af denne tjeneste giver dig mulighed for at få et overblik over din økonomi, herunder ikke kun dine transaktioner med Klarna, men også dine tilsluttede bankkonti. Når du vælger at bruge denne tjeneste , vil Klarna behandle oplysninger om de eksterne bankkonti og andre konti (såsom kortkonti), som du vælger at oprette forbindelse, og indsamle personlige data såsom kontonummer, bank, historiske transaktioner på kontoen og fonde og tilgængelige aktiver. Baseret på disse data visualiserer Klarna og giver dig værktøjer til at kontrollere din økonomi ved hjælp af tilbud, der er skræddersyet til din specifikke situation (baseret på profilering, som forklaret i afsnit 6). Dette gøres ved at sammenligne dine udgifter med udgifterne for andre brugere af tjenesten. Baseret på denne sammenligning kan vi sammen med vores partnere tilbyde måder at minimere dine faste og ikke-faste omkostninger på.   
  • Profilbillede: Du kan vælge at uploade et profilbillede i Klarna-appen, i hvilket tilfælde du giver dit samtykke til, at dette billede vises i forskellige Klarna-grænseflader (for eksempel i Klarnas checkout i en butik eller i Klarna-appen). Klarnas grænseflader er muligvis også indlejret i butikernes apps. Billedet kan også vises til andre, hvis du deler din enhed med andre (mens du bruger autofyld via cookies), eller hvis du vælger at dele indhold fra din Klarna App med andre. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke i overensstemmelse med afsnit 5 nedenfor, og Klarna vil derefter slette dit billede. 
     

5. Tilbagekaldelse af samtykke

I tilfælde, hvor Klarna behandler dine personlige data baseret på dit samtykke eller udtrykkeligt samtykke (for eksempel hvis du indsender en fuldmagt, der tillader en anden person at få adgang til dine data, i tilfælde af at du giver os oplysninger om, at du er en sårbar kunde, eller i i tilfælde af at du uploader specielle kategorier af personlige data til vores tjenester), kan du til enhver tid tilbagekalde dette samtykke, enten ved at kontakte os eller ved at slette dine uploadede data i Klarna-appen. Tilbagekaldelse af samtykke vil ikke medføre nogen skade for dig, da vi ikke kræver, at denne type information leverer vores tjenester.
 

6. Klarnas profilering og automatiserede beslutningstagning

"Profilering" betyder automatisk behandling af personoplysninger til evaluering af visse personlige aspekter, der er relateret til dig, for eksempel for at analysere eller forudsige aspekter af din økonomiske situation eller dine præferencer, såsom købsinteresser. Vi bruger profilering baseret på de personlige data, vi har om dig, for at tage individuelle eller automatiserede beslutninger om dig til følgende formål:

Afgørelser uden juridisk eller lignende væsentlig virkning

Klarna træffer følgende beslutninger uden juridiske eller lignende væsentlige virkninger for dig;

  • Forudsigelse af, hvad marketingindhold ville være af interesse for dig. Du kan altid gøre indsigelse mod dette og afregistrere fra markedsføring og denne profilering ved at kontakte os. For yderligere information om vores behandling af personoplysninger til markedsføringsformål, se afsnit 3 ovenfor);
  • Beslutning om, hvilke loyalitetsbonuser der passer dig (se Afsnit 4.3 Tilbud og fordele ovenfor for yderligere information);  
  • Beslutning om den bedst egnede måde at kontakte dig angående udestående gæld (se Afsnit 3 for yderligere information); 
  • Beslutning om hvilket indhold der skal vises til dig i Klarna-appen. Se Afsnit 4.3 Klarna-appen for yderligere information.  

Derudover bruger nogle af vores tjenester, såsom de forudvalgte foretrukne betalingsmetoder, eller når du opretter forbindelse til konti i vores Klarna-app, brug af profilering for at levere den relevante tjeneste til dig, for eksempel at levere relevant økonomisk indsigt til dig, eller for at vælge som tilbyder at give dig i overensstemmelse med betingelserne for den relevante tjeneste.

Afgørelser med juridisk eller lignende væsentlig virkning

Automatiseret beslutningstagning med juridiske virkninger, eller automatiserede beslutninger med lignende betydelig virkning, betyder, at nogle beslutninger i vores tjenester udelukkende er baseret på automatiske midler, uden nogen interaktion fra nogen af ​​vores ansatte, og medfører en betydelig indflydelse på dig som forbruger. Ved at træffe sådanne beslutninger på en automatisk måde øger Klarna objektivitet og gennemsigtighed i beslutningerne, når de tilbyder disse tjenester. 

Vi bruger denne type automatiseret beslutningstagning, når vi:

  • Bestem dig for at tilbyde dig vores kredittjenester og give dig derefter en kredit;
  • Bestem dig for ikke at tilbyde dig vores kredittjenester;  
  • Bestem, om du udgør en svig- eller hvidvaskningsrisiko, hvis vores behandling afslører, at du viser adfærd, der er i overensstemmelse med hvidvaskning af penge eller svig, eller at din adfærd er uforenelig med din tidligere brug af vores tjenester, eller at du ser ud til at have bevidst skjult din ægte identitet. I relevante tilfælde kontrollerer Klarna også, om en bestemt kunde er opført på en såkaldt sanktionsliste.

En fortegnelse over enhver risiko for svig eller hvidvaskning af penge vil blive opbevaret af agenturerne for forebyggelse af svig og kan resultere i, at andre nægter at levere tjenester, finansiering eller ansættelse til dig. Hvis du har spørgsmål til dette, så kontakt os på detaljerne i afsnit 13 nedenfor. 

Se Afsnit 3 for yderligere information om de typer af personoplysninger, der behandles til disse formål.

Du har altid ret til at anfægte en automatiseret beslutning, der har en juridisk eller lignende væsentlig virkning (sammen med profilen, der er forbundet med den), ved at kontakte os ved hjælp af den e-mail-adresse, der er nævnt i afsnit 13 nedenfor. En Klarna-medarbejder vil derefter se på din sag.
 

7. Hvem deler vi måske dine personlige data med?

Vi deler muligvis dine personlige data med de kategorier af modtagere, der er anført nedenfor, til de nedenfor anførte formål. Præcis hvilke modtagere vi deler dine personlige data med, og til hvilke formål afhænger af, hvilken Tjeneste du bruger. Når vi deler dine personlige data, træffer vi alle rimelige kontraktlige, juridiske, tekniske og organisatoriske forholdsregler for at sikre, at dine personlige data behandles med et passende beskyttelsesniveau og i overensstemmelse med gældende lovgivning.
 

7.1 Leverandører og underleverandører 

Klarna kan dele personlige data med de leverandører og underleverandører, vi bruger for at levere vores tjenester til dig. Leverandører og underleverandører er virksomheder, der kun har ret til at behandle de personoplysninger, de modtager fra Klarna på Klarnas vegne. Eksempler på sådanne leverandører og underleverandører er software- og datalagringsudbydere, betalingsbehandlingstjenester og forretningskonsulenter.
 

7.2 Butikker 

Klarna deler personlige data med de butikker, du besøger eller køber hos. Dette gøres for at give butikken mulighed for at udføre og administrere dit køb og administrere dit forhold til butikken, for eksempel ved at verificere din identitet, sende dig varerne, styre spørgsmål og tvister, sende relevant markedsføring og forhindre svig. De personlige data, der deles med en butik, er underlagt butikens privatlivsmeddelelser og praksis.
 

7.3 Udbydere af betalingstjenester (“PSP'er”) 

PSP'er leverer butikker og Klarna tjenester til at acceptere elektroniske betalinger gennem en række forskellige betalingsmetoder, herunder kreditkort, og bankbaserede betalinger såsom direkte debitering, bankoverførsler osv. Nogle butikker bruger PSP'er, som de deler dine oplysninger med. Denne deling sker i overensstemmelse med butikkenes egne beskeder om privatlivets fred. Nogle PSP'er indsamler og bruger også dine oplysninger uafhængigt i overensstemmelse med deres egne personlige meddelelser. Dette er for eksempel tilfældet, hvis du bruger en digital tegnebog.
 

7.4 Kreditreferencebureauer 

Hvis du ansøger om at bruge en kredittjeneste (se Afsnit 4.1 ovenfor for en specifikation af vores kredittjenester), kan dine personlige data deles med kreditreferencebureauer ("CRA'er") til følgende formål: At vurdere din kredit score i forbindelse med din ansøgning om en af ​​Klarnas betalingsmetoder, for at bekræfte din identitet og dine kontaktoplysninger og for at beskytte dig og andre kunder mod svig. Dit telefonnummer og adresse kan også deles med CRA, så CRA kan sende dig en meddelelse om, at den har foretaget en kreditvurdering af dig. Afhængigt af reglerne i det land, hvor du bor, kan der sendes et fysisk notifikationsbrev til dig, hvis der foretages en kreditkontrol, eller meddelelsesbrevet kan distribueres elektronisk. 

Din betalingsadfærd rapporteres muligvis tilbage til CRA'erne af Klarna, hvilket kan have indflydelse på din fremtidige kredit score. Når en CRA modtager en kreditansøgningssøgning fra os, placerer de et fodaftryk på din kreditfil, som andre långivere vil se. CRA'erne deler dine oplysninger med andre organisationer. Dine data vil også blive knyttet til dataene fra din ægtefælle, eventuelle fælles ansøgere eller andre finansielle associerede virksomheder. De kreditvurderingsbureauer, som vi samarbejder med i Storbritannien, er vist her . 

CRA'erne behandler dine data i overensstemmelse med deres egne personlige meddelelser og kan også oprette eller tilføje detaljer om vores søgning og din applikation til deres egne poster om dig eller (hvis relevant) din virksomhed. Denne og andre oplysninger om dig eller, hvis relevant, din virksomhed og dem, du er knyttet økonomisk sammen med, kan bruges til at tage kreditbeslutninger om dig eller din virksomhed.

Bemærk, at Klarna kun har den kreditvurdering, vi modtager fra en CRA, i et script-dataformat. Dette betyder, at du anbefales at anmode om en kopi af vurderingen direkte fra CRA, hvis du gerne vil se en læselig version.  

I Storbritannien kan der også gennemføres en begrænset opslag, før du ansøger om en af ​​Klarnas betalingsmetoder med henblik på at skræddersy de betalingsmetoder, der tilbydes dig . Klarna foretager muligvis en søgning med en CRA, der fører en fortegnelse over vores undersøgelse mod dit navn, og som muligvis er knyttet til dine repræsentanter (“tilknyttede poster”). Med henblik på enhver ansøgning om tjenester fra os, kan du blive vurderet med henvisning til "tilknyttede poster". Hvis en søgning eller ansøgning er afsluttet eller indgået en aftale, der involverer fælles parter, kan vi registrere oplysninger hos CRAs. Som et resultat oprettes en "forening", der forbinder dine økonomiske poster. Detaljer om, hvilket CRA vi har brugt, er tilgængelige på anmodning. Vi kan også tilføje din eller, hvis relevant, din virksomhed ', registrere med CRA'erne' detaljer om din aftale med os, alle betalinger, du foretager i henhold til den, og enhver standard eller manglende overholdelse af dens vilkår. Disse poster vil forblive på CRA'ernes filer i 6 år efter, at vores aftale med dig er afviklet eller opsagt, uanset om det er afgjort af dig eller, hvis relevant, din virksomhed eller som standard.  

Identiteten af ​​CRA'erne og måderne, hvorpå de bruger og deler personlige data, forklares mere detaljeret på https://www.transunion.co.uk/crain og https://www.experian.co.uk/ liden .   
 

7.5 Svigforebyggende agenturer og virksomheder, der leverer identitetsopslag  

Dine personlige data kan deles med bureauer og virksomheder, der leverer identitetsopslag for at verificere din identitet, nøjagtigheden af ​​de data, du har givet os, og for at forhindre kriminel handling. De virksomheder, vi samarbejder med i Det Forenede Kongerige, er vist her . Bemærk, at disse virksomheder behandler dine data i overensstemmelse med deres egne personlige meddelelser. 

Agenturer for svigforebyggelse kan opbevare dine personlige data i forskellige perioder, og hvis du betragtes som en risiko for svig eller hvidvaskning af penge, kan dine data opbevares i op til seks år. Vi og bureauer for forebyggelse af svig kan også gøre det muligt for retshåndhævende myndigheder at få adgang til og bruge dine personlige data til at opdage, undersøge og forhindre kriminalitet.
 

7.6 Klarna-gruppe 

Dine oplysninger kan deles med virksomheder inden for Klarna-gruppen, baseret på Klarnas legitime interesse i at udføre deres forretning. 
 

7.7 Virksomheder på sociale medier 

Hvis du kontakter os via sociale medier som Facebook eller Twitter, registreres og behandles dine data af disse virksomheder i overensstemmelse med deres privatlivsmeddelelser.
 

7.8 En person med fuldmagt i dine anliggender 

Klarna vil dele dine data med en person, der besidder en fuldmagt fra dig, så den, der besidder fuldmagt til at modtage sådanne data. Denne deling vil ske på baggrund af dit samtykke. 
 

7.9 Myndigheder 

Klarna kan videregive de nødvendige oplysninger til myndigheder som politi, skattemyndigheder eller andre myndigheder, hvis vi er forpligtet til at gøre det ved lov, eller under nogle omstændigheder, hvis du har anmodet os om at gøre det. Et eksempel på sådanne lovligt krævede oplysninger er videregivelse med henblik på bekæmpelse af hvidvaskning af penge og bekæmpelse af finansiering af terrorisme.

Der er også et krav i henhold til britisk lov om at tilbageholde skat, der skyldes betalingerne. Du behøver ikke at gøre det eller tage nogen handling baseret på den aftale, vi har med det britiske skattekontor (HMRC), da vi vil videregive de nødvendige oplysninger til det britiske skattekontor til støtte for denne aftale. Hvis du har spørgsmål vedrørende disse arrangementer, bedes du kontakte skattekontoret. 
 

7.10 Logistik- og transportfirmaer 

Klarna kan muligvis dele dine oplysninger med logistik- og transportfirmaer, der leverer de varer, du har bestilt, hvis du har valgt at pakke sporing. Eksempler på data, vi deler, er kontakt- og identifikationsoplysninger og sporingsnummer. Bemærk, at logistik- og transportfirmaerne behandler dine data i overensstemmelse med deres egne personlige meddelelser.
 

7.11 Partnere inden for personlig økonomitjeneste og tilbud og fordele

Hvis du vælger at tage en del af de tilbud og fordele, som Klarna leverer inden for Personal Finance Service eller gennem tilbud og ydelser-programmet, kan Klarna dele de personlige data, der er nødvendige for at give dig adgang til tilbud, der fremsættes i samarbejde med vores partnere (dette inkluderer det faktum, at du er kunde hos Klarna). Hvilke personlige data, der deles, præsenteres i forbindelse med ethvert tilbud. 
 

7.12 Inkassobureauer 

Klarna kan dele dine oplysninger, når de sælger eller tildeler indsamling, ubetalte gæld til tredjepart, f.eks. Til inkassobureauer. Denne deling af personlige data er baseret på vores legitime interesse i at indsamle og sælge gæld. Inkassobureauerne kan behandle dine personlige data i overensstemmelse med deres egne personlige meddelelser eller på Klarnas vegne. 


7.13 Frasalg 

  • I tilfælde af at Klarna sælger eller køber en virksomhed eller aktiver, kan Klarna videregive dine personlige data til den potentielle sælger eller køber af en sådan forretning eller aktiver. 
  • Hvis Klarna eller i det væsentlige alle dets aktiver erhverves af en tredjepart, kan personoplysninger om Klarnas kunder muligvis videregives og deles.
     

8. Hvor behandler vi dine personlige data?

Vi stræber altid efter at behandle dine personlige data inden for EU / EØS. I visse situationer, f.eks. Når vi deler dine personlige data med en Klarna-gruppefirma eller en leverandør eller underleverandør beliggende uden for EU / EØS, kan dine personlige data dog overføres til og behandles i en destination uden for EU / EØS . Hvis butikken, hvor du handler, er beliggende uden for EU / EØS, betyder vores deling af dine personlige data med butikken også, at dine data overføres uden for EU / EØS. 

Vi sikrer, at der opretholdes et tilstrækkeligt beskyttelsesniveau, og at der vedtages passende beskyttelsesforanstaltninger i overensstemmelse med gældende krav til databeskyttelseslovgivning, såsom GDPR, når vi overfører dine data uden for EU / EØS. Disse sikkerhedsforanstaltninger består i at sikre, at det pågældende tredjeland eller stat er underlagt en passende beslutning fra Europa-Kommissionen, implementering af Europa-Kommissionens standardkontraktsbestemmelser eller at sikre, at modtageren er registreret i US Privacy Shield. 
 

9. Hvor længe behandler vi dine personlige data?

Vi behandler dine personlige data i den periode, der er nødvendig for at opfylde det respektive formål med vores behandling. Disse formål er beskrevet i denne beskyttelse af personlige oplysninger. Dette betyder, at selvom vi holder op med at behandle dine personlige data til et formål, kan vi stadig være nødt til at opbevare dine personlige data, hvis dataene er nødvendige til et andet formål, og kun bruge dem til det andet formål. I særdeleshed:

 

  • Så længe du har accepteret vores Klarna Services-vilkår , og indtil du opsiger disse betingelser (ved at kontakte os eller ved at instruere os om at slette data, for eksempel ved hjælp af en ret til at slette anmodning), behandler vi de personlige data, vi har brug for for at kunne levere Tjenesterne til dig, herunder men ikke begrænset til data, der vedrører dine tidligere køb.  
  • Vi behandler de personlige data, der er inkluderet i kreditopslag med henblik på nye kreditvurderinger i en periode på 90 dage, efter datoen for, at opslaget blev udført.
  • Vi behandler gældsrelaterede personoplysninger med henblik på nye kreditvurderinger i en periode på tre (3) år efter indgåelse af gælden - ved betaling af gælden, gælden afskrives af Klarna eller salg af gælden af ​​Klarna . 
  • Vi behandler optagelser af telefonsamtaler i en periode på 90 dage til kvalitetssikringsformål, men kan muligvis opbevare optagelserne i op til to år til bedrageriundersøgelsesformål.
  • Vi behandler personoplysninger med det formål at overholde gældende love, såsom forbrugerrettighedslovgivning, bank- og anti-hvidvaskning af penge og bogføringsregler. Afhængig af den gældende lovgivning kan dine personlige data behandles op til ti år efter afslutningen af ​​kundeforholdet.
     

10. Dine rettigheder med hensyn til de personlige data

  • Ret til at blive informeret. Du har ret til at blive informeret om, hvordan vi behandler dine oplysninger. Vi gør dette gennem denne beskyttelse af personlige oplysninger, andre oplysninger på vores websted og ved at besvare spørgsmål, der er sendt til os. 
  • Ret til at få adgang til dine data. Du kan anmode om en kopi af dine data, hvis du gerne vil vide, hvilke personlige data vi behandler om dig. Denne kopi af dine personlige data kan også leveres i et maskinlæseligt format. 
  • Ret til afhjælpning. Du har ret til at korrigere unøjagtige eller ufuldstændige oplysninger om dig selv. 
  • Ret til sletning. Du har ret til at anmode om sletning af dine personlige data, for eksempel når det ikke længere er nødvendigt for os at behandle dataene til det formål, de blev indsamlet, eller når du har trukket dit samtykke tilbage. Som beskrevet mere detaljeret i afsnit 3 og 9 ovenfor, er Klarna imidlertid nødt til at overholde visse juridiske forpligtelser, der forhindrer os i at øjeblikkeligt slette nogle af dine personlige data.  
  • Ret til at begrænse behandlingen af ​​dine data. Hvis du mener, at dine oplysninger er forkerte, eller du mener, at vi bruger dine data ulovligt, har du ret til at bede os om at stoppe behandlingen. 
  • Ret til at indgive en klage . Du har ret til at indgive en klage til din nationale tilsynsmyndighed for databeskyttelse eller den svenske databeskyttelsesmyndighed ("DPA"). Klager til den svenske DPA kan gøres ved hjælp af dette link: https://www.datainspektionen.se/other-lang/in-english/ . Klager til den britiske tilsynsmyndighed (Information Commissioner) kan fremsættes ved hjælp af dette link: https://ico.org.uk/ . 
     
  • Kontrol af serviceindstillinger i Klarna-appen. I Klarna-appen giver Klarna muligheder for dig at tilpasse dine præferencer for bestemte tjenester, for eksempel når det kommer til, om du vil modtage underretninger eller personlig markedsføring. Vi respekterer altid dine valg. 
     

11. Hvad med cookies og andre sporingsteknologier?

For at levere en skræddersyet og smoooth oplevelse, bruger vi cookies og lignende sporingsteknologier i vores online tjenester. For detaljerede oplysninger om, hvordan Klarna bruger sporingsteknologier, bedes du læse vores cookieerklæring . 
 

12. Opdateringer til denne beskyttelse af personlige oplysninger 

Vi arbejder konstant med at forbedre vores servicetilbud, så du får en endnu mere jævn brugeroplevelse. Dette inkluderer både ændringer i eksisterende tjenester og nye tjenester over tid. Det er derfor vigtigt, at du læser denne beskyttelse af personlige oplysninger, hver gang du bruger en Klarna-tjeneste, da behandlingen af ​​dine personlige data kan variere, siden du sidst brugte en af ​​vores tjenester.
 

13. Kontaktoplysninger.

Klarna Bank AB (publ) er registreret i det svenske selskabsregister under registreringsnummer 556737-0431 med vores hovedkontor beliggende på Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige.

Klarna har en databeskyttelsesansvarlig og et team af databeskyttelsespecialister, der udelukkende arbejder med databeskyttelse og privatliv. Vi har også et specielt team af kundeservicespecialister til databeskyttelsesspørgsmål. Du kan altid nå dem på privacy@klarna.co.uk.

Klarna Bank AB (publ) er underlagt svensk lovgivning om databeskyttelse. Besøg www.klarna.com for yderligere information om Klarna. 
 

14. Erhvervelse af Close Brothers Retail Finance

I januar 2019 overtog Klarna Retail Finance-divisionen i Close Brothers Limited. I forbindelse med denne overtagelse erhvervede Klarna personoplysninger fra kunder, der bruger eller har brugt tjenesterne inden for Retail Finance-divisionen. Klarna vil behandle disse personoplysninger for at opfylde kontraktlige forpligtelser, overholde gældende love og i tråd med Klarnas legitime interesse i at udføre sin virksomhed. 

De erhvervede personoplysninger behandles i overensstemmelse med meddelelsen om beskyttelse af personlige oplysninger, der gælder på anskaffelsestidspunktet og i overensstemmelse med gældende lovgivning om databeskyttelse. Bemærk, at du har de rettigheder, der er fastsat i denne fortrolighedsmeddelelse også til disse data, for eksempel retten til adgang (se Afsnit 13). Privatlivsmeddelelsen, der var gældende på overtagelsestidspunktet, kan findes her . 

 

Säkra tjenester

Vi bruger os af et teknologisk avancerat sikkerhedssystem. Lika vilt er den administrative faktorer for den betalende online betaling. Våra Klarna, Paypal og Swish er et eksempel på, hvordan vi skaber en sikker e-handel for vores kunder.

 

småkager

En cookie er en lille tekstfil som sparas for at underlätta dit næste besøgende hos os. SocksStore brugte sig også af cookies til at forbinde og besøge dit besøgende. Vi bruger ikke cookies, indtil du spara personlig information eller indtil offentliggørelse upggifter indtil tredjepart.

 

ophavsret

Innehållet av denne hemsida er under copyright og tilhører SocksStore .

 

 

Vad vi samlar ind

Vi får samla i følgende information:

  • namn
  • kontaktinformation inklusive e-postadresse
  • Demografisk information som postnummer, preferenser og intressen
  • anden information, som er relevant for kundundersökningar og / eller bedre

For the uttömmande listan over cookies vi samlar, se listan over cookies vi samlar in avsnittet.

 

Vad vi ser med informationen vi samlar

Vi skal vise oplysningerne til at forudsætte dine behov og give dig en bedre service og bruge dem til at skifte:

  • Intern registrering.
  • Vi kan bruge information til at forbinde vores produkter og tjenester.
  • Vi kan regelbundet skicka markedsføringsemails om nye produkter, specialdommer eller anden information som vi kan finde på interessante steder med hjælp af e-mail-adressen du har angett.
  • Från tid til anden kan vi også bruge dine oplysninger til at kontakte dig for markedsundersøgningsändamål. Vi kan kontakte dig via e-post, telefon, fax eller mail. Vi kan bruge informationer til at passere webstederne efter dine intresser.

 

säkerhet

Vi er hurtige beslutna att se indtil din information er sikker. For at forhindra overvåge adgang eller afslutte har vi indtastet den passende fysiske fysik, elektroniske og ledede procedurer til at skydde og sikre den information, vi samlar i det næste sted.

 

Hur vi bruger cookies

En cookie er en lille fil der ber om tillåtelse att placeras på datorns hårddisk. Når du er overens, læser filen indtil og kakan hjälper indtil analyser webbtrafik eller låter dig veta når du besøger og webstedet. Cookies tillåter webbapplikationer til svara på dig som individ. Webapplikationer kan skräddarsy sin virksomhedhet til dine behov, søjle og ogillar, genom til samla og komma ihåg information om dine foretrukne.

Vi bruger trafikloggkakor for att identifiera vilka sidor som brug. Det hjælper os til at analysere data om webbsidor og förbättra vores hemsida for att skräddarsy den efter kundens behov. Vi bruger kun din information til statistisk analyse og sedan-taske-data fra systemet.

Sammantaget hjälper cookies bruges til at give dig en bedre hjemmeside, genom at vi kan overvaka, hvilke sider der er brugerne og hvilke du ikke ser. En cookie er ikke tilladt indtil din dator eller nogen information om dig, andet end de opgaver du skaljer til dela med os. Du kan vælge at acceptera eller avvisa cookies. De fleste webbläsare accepterer automatiske cookies, men du kan forsøge at ændre din webbläsarinställning til attvise cookies om du foredrar det. Dette kan forhindres til at udnævne deres websted fuldt ud.

 

Länkar till andra webbplatser

Vores webside kan indehålla länkar til andra intressanta webbplatser. Mænd, hvor du har haft disse länkar til at lade vores websted, bør du notere at vi ikke har nogen kontrol over den anden side. Därför kan vi ikke tage ansvar for skyddet og integriteten af ​​al information, som du skal håndtere, når du besøger sådanne websteder og sådanne websteds regler reglerer ikke den sekretesspolicy. Du skal være vigtig og titta på sekretesspolicy, som der skal udskrives på websteder i fråga.

 

Styr din personliga information

Du kan vælge at begrænse insamlingen eller bruge dine personlige informationer på følgende måde:

  • hvor du bliver ombedd til fylla i et formular på webstedet, lad efter rutan som du kan klikke på for at indikere, at du ikke vil have oplysninger om oplysninger, der skal skrives af nogen til direkte markedsføring
  • om du tidligere har overført om at bruge din personlige information til direkte markedsføring, kan du hvor som helst ændre dig til at skrive til eller maile os på https: // SocksStore .se / index.php / admin / cms_wysiwyg / direktiv / ___ direktiv / e3tjb25maWcgcGF0aD0idHJhbnNfZW1haWwvaWRlbnRfZ2VuZXJhbC9lbWFpbCJ9fQ ,, / nyckel / 1c338d4f6468cee5c8a8fcc762b7b40b /

Vi sælger ikke, distribuerer eller hyr ud din personliga information indtil tredje del såvida vi ikke har dit sted eller efter lag kræfter for at gøre det. Vi kan bruge din personlige information til at skicka dig markedsføringsinformation om den tredje del, som vi kan ændre informationen om det berørte, du ønsker, at dette skal høres.

Du kan begynde med oplysninger om personlig information som vi holder om dig efter lagen om dataskydd 1998. En liten gennemsnit kommer til at betale. Om du vill har en kopia af information på dig, skriv indtil https: // SocksStore .se / index.php / admin / cms_wysiwyg / direktiv / ___ direktiv / e3tjb25maWcgcGF0aCA9ICJnZW5lcmFsIC8gc3RvcmVfaW5mb3JtYZ1N5e4b4

Om du tror, ​​at nogen information skal holdes på dig, der er korrekt eller ufuldstændig, skrive til eller maile os så snart som muligt på ovenstående adresse. Vi kommer til at give oplysninger om korrigera information som visat sig vara felaktig.

 

Liste over cookies vi samlar i

Tabeller nedan viser de cookies vi samlar i og hvilke oplysninger de lagrar.

COOKIE navn

COOKIE Beskrivelse

VOGN

Foreningen med din indkøbskurv.

CATEGORY_INFO

Gemmer kategorinfo på siden, der gør det muligt at få vist sider hurtigere.  

SAMMENLIGNE

De varer, du har på listen Sammenlign produkter.

BETALINGSMIDDEL

Din foretrukne valuta

KUNDE

En krypteret version af dit kunde-id med butikken.

CUSTOMER_AUTH

En indikator, hvis du i øjeblikket er logget ind i butikken.

CUSTOMER_INFO

En krypteret version af den kundegruppe, du tilhører.

CUSTOMER_SEGMENT_IDS

Gemmer kundesegmentets ID

EXTERNAL_NO_CACHE

Et flag, der angiver, om cache er deaktiveret eller ej.

FRONTEND

Din sessions- id på serveren.  

GUEST-VIEW

Tillader gæster at redigere deres ordrer.

LAST_CATEGORY

Den sidste kategori, du har besøgt.

LAST_PRODUCT

Det seneste produkt, du har set.

NY MEDDELELSE

Angiver, om der er modtaget en ny besked.

NO_CACHE

Angiver, om det er tilladt at bruge cache.

PERSISTENT_SHOPPING_CART

Et link til oplysninger om din indkøbskurv og visningshistorik, hvis du har spurgt stedet.

AFSTEMNING

ID for eventuelle afstemninger, du for nylig har stemt i.

POLLN

Oplysninger om, hvilke afstemninger du har stemt om.

RECENTLYCOMPARED

De varer, som du for nylig har sammenlignet.

STF

Oplysninger om produkter, du har sendt til venner.

BUTIK

Den butiksvisning eller det sprog, du har valgt.

USER_ALLOWED_SAVE_COOKIE

Angiver, om en kunde har tilladt at bruge cookies.

VIEWED_PRODUCT_IDS

De produkter, du for nylig har set.

ønskeliste

En krypteret liste over produkter tilføjet til din ønskeliste.

WISHLIST_CNT

Antallet af varer på din ønskeliste.